Bedýnka - jak a kdy?



























Pravidelná bedýnka - jak a kdy?












Potřebujete poradit?
+ 420 739 544 488

 

Najdi recept


Potřebujete poradit?

  • V košíku nemáte ještě žádné dobroty.
    Pro nakupování se přihlašte :-)
0
bedýnka

Vše co nabízíme

novinky, ovoce, zelenina, podzimní strava, bylinky, houby, bedýnky, přechodné, Mražené, maso, mléčné, ryby, vejce, pečivo, chlazené, potraviny, nápoje, přístroje, drogerie, jídla, rawfood, bezlepkové, pro děti, pro zvířata, dárky, čtení, VÝPRODEJ

Jezte v létě správně a budete šťastní

26.04.2017

Astronomické léto začíná 16.5.  Čtěte, po čem vaše tělo v létě žízní.

Letní období je spojeno se srdcem, které je potřeba během horkých dnů osvěžovat. Srdce je nazýváno "císařem mezi orgány", protože silně vnímá všechny změny, pozitivní i negativní, které se odehrávají v ostatních orgánech. Stav srdce se zrcadlí v očích a obličeji. Jen si vzpomeňte, jak vypadá a působí čerstvě zamilovaný člověk. Smile

 

A co tedy jíst, aby naše tělo (a srdce) bylo v horkých letních dnech plné energie a svěží? Zde je jednoduchý návod, jak se udržet fit.

V létě celkově omezte maso a uzeniny, zejména pak ve večerních hodinách. Z mas se hodí například jehněčí, králík, sladkovodní ryby. Výborné jsou jemné masové vývary i se zeleninou, zvlášť dopoledne anebo navečer.

I když mléčné výrobky pomáhají organismus ochlazovat, nesmí se to s nimi přehánět. Jogurty k snídani nedoporučujeme, přináší do těla chlad a zpomalí metabolismus. Vhodné letní pokrmy s mléčnými výrobky jsou doplněny bylinkami a kořením, například salát caprese s mozzarellou, tzatziky s jogurtem, řecký salát s fetou, grilovaný sýr halloumi, grilovaná zelenina s ovčím anebo kozím sýrem...

Vynechte anebo aspoň omezte pití kávy. Jeden šálek kvalitní kávy vám může prospět, avšak ve vyšších dávkách začne škodit.

Léto je ideálním obdobím pro syrovou stravu ve formě nejrůznějších listových salátů, klíčků a jemné letní zeleniny. Výborné jsou hořké saláty, stejně, jako na jaře. Nezapomeňte na lehké olejovo-bylinkové zálivky. Skvělé je syrové ovoce v rozumném množství a raw dezerty. Nedoporučujeme však jíst pouze syrovou stravu, zvlášť k snídani není nejvhodnější.

Užívejte si bobulové ovoce. Ráno jsou vhodné rychlé čerstvé ovocné kompoty s bylinkami a kořením například s vločkami namočenými přes noc.

Ze škrobovin upřednostňujte dlouhozrnnou rýži, quinou, kuskus. Léto je také vhodným obdobím pro konzumaci kukuřice a brambor.

Z kuchyňských úprav vynechte smažení a dlouhé pečení. Upřednostňujte rychlé restování, krátké vaření a pošírování, páru.

Možná se vám zdá, že po vypití ledového nápoje své tělo dokonale osvěžíte. Ve skutečnosti si ale zpomalíte trávení, uberete tělo o energii a podráždíte hrdlo. Ledovým nápojům se radši obloukem vyhýbejte. Mnohem lépe vás osvěží vlažný mátový anebo meduňkový čaj. Zelený čaj velice výrazně ochlazuje a pokud jej pijete dlouhodobě měla by ve vašem jídelníčku výrazně převažovat vařená strava. Více o pitném režimu v létě se dozvíte tady.

K létu neodmyslitelně patří scházení se s přáteli u jídla venku a grilování. To není nejvhodnější tepelná úprava, ale můžete ji vyvážit marinováním masa s bylinkami, přípravou vlastních dresinků, místo pečiva a brambor servírujte jako přílohu grilovanou a čerstvou zeleninu. Nezapomeňte, že grilovat můžete také ryby a mořské plody a odlehčit si tak od oblíbených steaků z červeného masa. Navíc různá tematická zaměření grilování jsou zábavná!

Pokud vás čeká velké hodování, dejte si před i po jídle štamprli kvalitního likéru z hořkých bylin.

 

A teď ruku na srdce - víme, že léto je typické svou živostí, plné podnětů a zábavy, ale kolik času v létě věnujete také odpočinku? Stačí si podvečer zajít do parku, zout si boty, svlíknout ponožky, lehnout do trávy, dát přes hlavu klobouk a vypnout myšlenky. Aspoň na chvíli. Radost a smích pak budou chutnat ještě lépe. Smile